2 günlük Eskişehir gezisi için Vize sınavlarını bitirip yola çıktık. Yüksek hızlı tren ile Eskişehir’e 2.5 saat süren bir yolculuk ile akşam 8’de ulaştık. Cumartesi günü başladığımız bu gezi pazartesi öğlene kadar sürecekti.

Eskişehir’e gitmeden neler yapılacağını, hangi lezzetlerin tadına bakılacağını listeleyip haritamıza ekledik. Önceden yapılan hazırlıkla gezide karşılaşılabilecek aksilikleri minimuma indiriyor, kötü sürprizlerle karşılaşmıyoruz.

eskişehir harita

Eskişehir’e akşam ulaştığımız için yemeği buranın Mc Donald’s ı olarak bilinen Pino’da yemeye karar verdik. Pino ev yapımı hamburger ve atıştırmalık yapan bir yer. Öğrenciler arasında çok popüler ve birçok şubesi olmasına kalitesini fazla düşürmeyen bir yer olarak görülüyor. Biz burada Pino Burger ve Pino Tava yedik.

pino burger

Pino diğer restoranlardan farklı olarak burger köftesinin üstüne Rus (eski adıyla Amerikan) Salatası koyuyor. Açıkçası burger köftesinin tadı güzel olduğu için herhangi bir ek malzemeye ihtiyaç duyduğunu düşünmedik. Pino Tava ise beklentimizi aşan beğendiğimiz bir tercih oldu.
Çünkü Pino’da yer alan tüm yiyeceklerin tadımlık olarak önünüze geldiği bir seçenek. Burger köftesi, Sosis, Rus salatası, Füme et, Tavuk Sinitzel tadına bakılması gereken çeşitlerdendi. Böyle köklü bir markanın Eskişehir’de denenmesi gerektiğini düşünüyor ve gezen herkese tavsiye ediyorum.

pino tava

Pino’nun, Eskişehir’in İstiklal Caddesi olarak nitelendirilen ismet İnönü Bulvarı’nda yemek yedikten sonra bu caddeyi akşam saatlerinde dolaştık. Dolaşanların çoğunun Öğrenci olması bizi şaşırtmadı. Ancak havanın 0 derecenin altında olmasına rağmen bu kadar kalabalık olması ilkin bizi düşündürse de hem Eskişehir’in Büyükşehir olması hem de hafta sonu olması neticesinde bu kalabalığa bir anlam verebildik.

Eskişehir gezinizde buranın ünlü Avm’lerinden Espark’ı gezebilirsiniz tabii ki İstanbul’daki Avm Çöplüğünü görmediyseniz 😀

espark ve çevresi

2. günümüzde Eskişehir fotoğraflarının baş tacı olan yer Sazova Parkı ve çevresini çepeçevre gezdik. Masal Şatosu, Hayvanat Bahçesi, Korsan Gemisi, Eti Sualtı Dünyası, Esminyatürk, Türk Dünyası Bilim ve Kültür Parkı bu kompleksteki gezilebilecek yerler.

sualtı dünyasında güzel bir çalışma

Masal Şatosu ve Gemi’nin içine girmeye gerek duymayarak dışarıda fotoğraflarınızı çekebilirsiniz (biz öyle yaptık, tavsiye edebilirim). Sualtı Dünyası ve Hayvanat Bahçesi ise toplam 1 saat ayırarak gezebileceğiniz yerlerden. Daha önce görmediğiniz hayvanları göreceğiniz, çocuklara hayvanları tanıtabileceğiniz bir adres. Sualtı Dünyası ise her türün hem ayrı akvaryumlarda sergilendiği hem de birlikte bir sualtı tünelinde yer aldığı bir mekan. Vatozları görebilir, köpek balıklarını inceleyebilir, piranhaları seyredebilirsiniz.

Esminyatürk ve Türk Dünyası Parkı bizi fazla cezbetmedi. Minyatürk’teki eserlerin sayıca fazla olmaması, Parkın henüz çok faal olmaması muhakkak gezilecek rotalardan çıkarıyor buraları.

Daha heyecanlı anlarımı anlattığım 2. yazım çok yakında…

türk dünyası bilim ve kültür merkezi (güzel mimari)

3 thoughts on “Eskişehir Gezilecek Yerler (1)

1. İstanbul dan cumartesi pazar farklı şehirde nasıl olur diye düşünürken cevabı bulmuş oldum. İnşallah bana da nasip olur.

1. Samet tam da öyle plandı benimki de. Yakın yerlere günübirlik veya 1 gece kalmalı programlar çok verimli oluyor.

1. Eğer tekrar böyle günübirlik, haftasonu planların olursa geziye eşlik etmek isterim. ?^_^